Ett avslut

I dag var det dags för årets sista gourmetvandring - tror jag i alla fall. Det var det sista öppna datumet och framöver finns det bara möjlighet för en grupp att boka in sig. Jag älskar den här årstiden med den klara luften. Det var ändå så pass varmt ibland så det gick inte att ha på sig tröja. Rutinen att få ut alla varor till stoppen blir bara bättre och bättre. Nu går det väldigt snabbt. I morse hade jag ändå frukost jag skulle förbereda till boendegäster i Lillstugan mitt i allt. Trots det var jag klar tidigare än jag brukar. Det känns lite vemodigt att det nu är över för den här säsongen för det signalerar att det är höst på riktigt.
 
Jag kommer inte vara arbetslös ändå. I morgon ska jag ägna mig åt en del målning, nästa helg är det en grupp som ska bo i Nergården och även ha mat, sedan är det snart dags att göra våra köttlådor och därefter har jag svampkurser. Flera har även efterfrågat en LCHF-helg med föreläsningar och matinspiration så det ska jag planera in i november tänkte jag.
 
På dagens vandring såg vi även oxtungssvampen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0