Förskräckligt

I dagen tidning hade de en artikel med rubriken "Råd mot fetma hjälper inte". Rådet att äta mindre och röra sig mer räcker inte för att bota fetma. Det är dömt att misslyckas, skriver experterna. Man anser att dessa råd måste kombineras med kirurgi - alltså skära bort friska organ i människans kropp. Snacka om vansinne! Jag blir så upprörd när jag läser det och oroar mig för att folk tror att det inte finns någon annan utväg.
 
Det vore kanske på sin plats bland dessa experter att fråga sig om råden de ger angående kost och motion kanske är fel. När jag läste till kostrådgivare fick vi lära oss massor om näringsfysiologi och hur våra kroppar fungerar. Av alla jag hjälpt hit intills och som följt mina råd och/eller varit på kurs hos mig så har samtliga gått ner de kilo de behövt och dessutom har alla fått en bättre hälsa. De har inte ens behövt motionera för att åstadkomma en viktnedgång.
 
Det är verkligen inte roligt att läsa en sådan artikel när jag vet att om jag får chansen att hjälpa så behövs inte kniven för att skära bort magsäckar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0