Det går inte att låta bli

Två rundor under dagen har det blivit i skogen och hagarna. Först var jag och diskuterade med en av våra grannar hur vattenflödet bäst ska ledas ner till oss från fritidshusområdet och sedan gick vi en sväng genom en del av vår skog. Jag såg så mycket svamp så efter lite lunch tog jag korgen med mig och gick en kantarellrunda. Det blev en hel del och även lite fina blodriskor, guldkremlor och mandelriskor. Jag hade även med mig en bunke så jag kunde plocka blåbär.
 
Ingen av våra gäster var på gården under dagen och när jag kom hem från skogen var de fortfarande borta. Jag var väldigt varm av att bära på den tunga svampkorgen så det fick bli ett kvälldopp i sjön. Det var något varmare i vattnet idag.
 
I Lillstugan har vi en väldigt trevlig familj. Han kan ingen engelska men hans fru är mycket social och vi pratar mycket varje dag. Hon är mycket generös så vi har både fått en jättegod dip hon gjort, blivit bjudna på grillunch och fått lite tysk korv. På fredag ska vi bjuda dem på middag. Tidigt på lördag morgon åker de tillbaka till Tyskland och vi får nya gäster på eftermiddagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0