Ett riktigt svampår

Nu har jag varit i skogen två dagar i rad för att kolla in svamptillgången. På fredag har jag första kursen och då är det bra att veta vart vi ska gå för att hitta det vi söker.
 
Det är så mycket svamp och i år är de svampsorter som ofta brukar vara maskangripna nästan helt fria. Det gör att det fyller på i korgen snabbt. Jag gjorde ett riktigt fynd idag med att springa på ett nytt ställe med guldkremlor. Det visade sig att alla mina ställen var helt fyllda med dessa läckerheter. Jag tog bara en del med mig hem som jag smörstekte. Oj vad gott. Jag hade glömt hur underbar guldkremlan är. Spröd härlig konsistens och helt fantastisk smak. I morgon blir det en ny skogstur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0