En septemberdag

Vilken fin dag. Jag hade förmånen att njuta av den extra länge då jag klev upp riktigt tidigt för att hinna göra allt klart inför dagens matvandring. I går fick jag en extra anmälan så totalt var det 20 personer som följde med. Jag gillar ju inte att gå upp tidigt men morgnar i naturen kan nog inget jämföra sig med. På väg upp med mat till vårt vilda stopp så var jag helt enkelt tvungen att stanna till för att försöka fånga det vackra spindelnätet på bild.
 
 
Matvandringen var lika trevlig som vanligt. Alla njuter av maten och de lyssnar mycket intresserat när jag berättar om både det ena och det andra. Efteråt handlade de flesta i gårdsbutiken och som vanligt så varierar valet av inköp så otroligt mycket mellan grupperna. Den här gången länsade de mitt förråd av strutstvålar och även rapsoljan var väldigt populär. Vissa varor håller nu på att ta slut och det är ju bra eftersom säsongen slutar i sista delen av september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0