Vilken vurpa

Det är jätteroligt att ha utländska gäster boende på gården. Jag pratar gärna med dem på min dåliga engelska men jag märker att det går lättare när fler och fler ord dyker upp ur minnet. Nästan så jag börjar tänka på engelska också. Det blir spännande i sommar när vi har så många gäster här, kanske blir jag riktigt bra till slut.
 
I dag var det dags för matvandring igen. 16 deltagare var med och de var alla riktiga njutare. Jag hörde kommentarer hela tiden om hur gott det smakade och för första gången någonsin tog det slut på ett par av faten. Det är verkligen roligt att gå med så positiva gäng som låter sig väl smaka.
 
 
När jag skulle transportera hem disk och kvarvarande varor gjorde jag en riktig vurpa. Jag var på väg ner för Trollberget. Det är ganska brant där så jag går försiktigt hela vägen. Ett tu tre var det som någon satt upp snubbeltrådför jag flög i luften och gjorde en kullerbytta. I ena handen höll jag en plastkorg fylld med tallrikar och bestick och i den andra en kylväska fylld med flaskor och burkar. Allt flög iväg. Jag kommer nog vara lite mörbultad i morgon för jag fick armen in i bröstet så jag känner mig lite öm och har nog sträckt mig lite i ryggen. Annars känns det helt OK och det är märkligt efter en sådan luftfärd. Av 19 tallrikar gick bara en sönder och alla flaskor och burkar höll. Snacka om tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0