Inför Matvandringarna

Ännu en underbar vårdag. Allra bäst blev den mot slutet då vinden mojnade och solen flödade. Vi satt en stund på Lillstugans balkong och bara njöt. De enda ljud man hör är vinden, vattenfallet, insekter och massor med olika fåglar som har börjat sjunga. Lika härlig njutning varje vår.
 
Dagen har varit fylld med arbete inför årets matvandringar. Först målade jag färdigt dörren till matboden. Sedan åkte vi över med fyrhjulingen och timmersläpet för att hämta lite stora stolpar från grannen. Lasset var så tungt så fyrjulingen hade problem med att få ner bakhjulen i backen. Anders fick stå på draget för att försöka tynga ner men trots det fick vi problem i nerförsbacken. Med lite pyssel löste det sig och sedan kunde vi fortsätta.
 
På eftermiddagen satte jag igång och målade om gaveln på det före detta hinderhuset som nu blir en gårdsbutik. Har en liten bit kvar som kräver stege. Vilken skillnad! Huset var ju ganska skavt p g a alla som sprungit in och ut och stått lutade mot väggen. Samtidigt som jag målade byggde Anders vidare på utetoan som vi nu har flyttat till hörnet av ridbanan. Det blev väldigt bra med den placeringen och det kommer inte vara något problem att rida på banan för huset står så långt ut i hörnet. Jag kommer bara sätta upp en lina framför så att hästarna inte trycker sig emot.
 
 
Nu gör vi förbättringar på vandringen. Virkesleveransen har anlänt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0