Dubbla matvandringar

I dag hade vi en tysk matvandring här på Rocklösa. Då tar jag hjälp av en kvinna som är duktig på att prata tyska. Några som vandrade hade fått tips av en svensk vän som nyligen deltog på en matvandring. Det är verkligen roligt när nöjda gäster berättar vidare. 
 
Jag skötte utkörning och hämtning av disk och matrester. I den här värmen var det ett hårt jobb. I morgon blir det en tur runt till några producenter för att fylla förråden inför nästa matvandring som är på lördag. Då är det dags för en svensk tur. Det är 12 anmälda denna gång.
 
Jag fick dessutom en beställning på presentkort för 4 personer på dagens mejl. Många tycks har upptäckt den perfekta presenten.
 
Berit som är min tyska guide
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0