Värmebölja

Det är ett helt otroligt väder just nu. Solen gassar och den värmer mer än under sommaren. Verkligen en ovanlig september. Det perfekta vädret för dagens matvandring.
 
I går var jag på kurs och lyssnade bl a på en föreläsning av en polsk researrangör. Hon bor i Sverige och talar utmärkt svenska så det var lätt att lyssna. Vi fick en stor inblick i hur polacker är som folk och hur de tänker när de är ute och turistar. Föreläsaren hade avsatt lördagen till att besöka några av deltagarna på kursen och se sig omkring i regionen. Jag bjöd genast in henne till vår matvandring. Snacka om tur att det var just den dagen som en matvandring var inplanerad. Hon kom tillsammans med sin man och följde med det övriga sällskapet i två timmar. Sedan var hon tvungen att åka vidare. Det verkade som hon uppskattade det hela och pratade flera gånger om att vi skulle höras framöver.
 
Vi övriga fortsatte och hela arrangemanget fick så mycket beröm hela tiden. Det är verkligen en fröjd att hålla på med detta. Fick ett förslag att jag borde byta namn till Gourmetvandring då allt håller så hög klass. Ett intressant förslag.
 
I dag såg jag året första röda flugsvampar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0