Till Nyköping

På min resa runt i Sörmland för att hitta de godaste produkterna hamnade jag idag i Nyköping. Jag åker inte dit ofta och jag inser varför varje gång jag ändå måste. Det är en stad som är så svår att köra och hitta i. Avspärrade vägar, enkelriktat, vägar som slutar i intet osv. Dessutom är det ursvårt att hitta en parkeringsplats och allt kostar pengar. Det kan inte vara bra för stadens köpmän att det ska vara så krångligt att vara kund där.
 
Jag fick t o m ringa till bageriet jag skulle besöka för att få tips om lämplig parkeringsplats. Då hade jag virrat runt ett tag och min mötestid närmade sig i raketfart.
 
Det är knepigt för mig att välja produkter från ett bageri eftersom jag inte äter mjöl. Med lite tips från  chefen där så hade jag en kasse med mig hem för provsmakning. Jag har testat allt men spottat ut. Lite jobbigt men det är inte värt att få problem med magen.
 
Efter bageriet åkte jag till en gård långt ute på landet och fick med mig 20 flaskor av deras härliga dryck. Vad de flaskorna innehåller tänker jag inte avslöja här. Ni som kommer på matvandring får upptäcka det själva.
 
Ett underbart spännande bröd med härlig skorpa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0