Kokoskaka

Idag skapade jag ett nytt recept som jag tänkte dela med mig av till er läsare. Självklart är det en god LCHF-kaka. Den här passar utmärkt till fikat och det allra bästa med den är att allt den innehåller bara är nyttigt. Ingen behöver alltså ha dåligt samvete för att ta en riktigt stor bit. Personligen tycker jag det som bakas på mandelmjöl mättar väldigt bra. Antingen kan man äta den som den är eller så serverar man den med blåbär och eventuellt lite grädde.
 
Chokladkokoskaka
 
50 g smält smör
3 små ägg
1 dl kokosflingor
1,5 dl mandelmjöl
2 tsk kakao
 
Blanda ihop allt och häll i en liten skål. Ställ i micron och kör på högsta i 2 minuter. Färdigt. Låt svalan och ta försiktigt ut kakan ur skålen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

2013-05-07 @ 15:16:03
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0