Tur och otur

En dag med både bra och mindre bra händelser. Först fick jag en bokning av boende i flera dagar. Roligt tills jag insåg att jag inte kunde ta emot dem deras första dag för att det då kommer krocka med mitt sista sommarridläger. Där förlorade jag en stor kund. Inte mycket att göra åt men verkligen otur. Ytterligare en bokning av boende med flera familjer. Kul. De kommer stanna flera nätter.  Sedan missade jag en sak jag ville köpa på blocket. Naturligtvis såldes den till en annan. Otur!
 
Det sista positiva som sedan hände under dagen var att Sörmlands tidning vill göra ett reportage om svamp och ville komma ut och skriva och fota här på Rocklösa. Det ska bli otroligt roligt. I morgon ska jag rekognosera lite så de får några bra bilder. Jag gjorde finaste fyndet idag. En jättestor kungschampinjon. Inte en enda mask, ett toppexemplar.
 
 
Hela stekpannan blev full när jag skar ner denna enda svamp. I kväll har jag ätit champinjonsås.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0