Upplevlesebaserad utbildning med häst

Har tillbringat dagen i Nyköpingstrakten. Ekoturismkursen fortsatte idag. Först gjorde vi ett studiebesök på en lekanläggning som heter Palstorps hage. En massa häftiga hinderbanor i skogen och andra roliga lekredskap. Allt är uppbyggt kring naturen och enkelheten. Ingen plast här inte. Dit ska jag åka när jag får barnbarn. Ett riktigt lyckoställe för barn men även vuxna. Efter några timmar i kurslokal var det dags för mig att ha ett pass med Horse Assisted Education med alla deltagarna. Meningen var att de skulle få ett litet smakprov på vad jag jobbar med här på Rocklösa. För mig blev det ett möte med obekanta hästar men det har ingen som helst betydelse. Det viktiga är att hästarna är trygga med människor. Alla hann göra en övning var och även utveckla sin iakttagelseförmåga samt ge feedback. Det var bra kallt och några med lite tunna kläder hann börja frysa en del. Jag kände inget av kylan för allt spännande som händer får igång blodomloppet och med fullt fokus på det som händer så upplever jag inte att det är kallt. Det är alltid lika roligt att jobba med HAE.

Nu på kvällen var jag i kontakt med en deltagare och fick så mycket positiv feedback på innehållet, upplägget och mitt sätt att genomföra det. Jag blev väldigt glad för de orden.


En solig dag på Rocklösa - kontrast mot dagens vinterkyla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0