Bak med nyttig avslutning

Nästan hela dagen har jag bakat. Först blev det en blåbärspaj som jag skulle ha till mitt förmiddagskaffe. Därefter gjorde jag en tårtbotten, två stycken chokladcheescake och till sist chokladbollar, allt LCHF förstås. Allt ska jag inte äta upp själv utan det ska vara till lägrena som kommer framöver.

Efter lite longering av Mia och en avborstning så förberedde jag middagen. Jag hade bestämt att det skulle bli en ogräspaj. Det fick vi på ett ställe på studieresan jag var med på för ett par månader sedan. Den var så himla god så i dag tänkte jag försöka göra en själv. Ogräset har inte kommit så långt men jag hittade fina små nässelskott utanför fårhuset och längs husväggen på Lillstugan hade kersen dykt upp. Det är första gången jag uppskattat att ogräsen finns in på knuten. Det blev en underbar paj så det receptet tål att upprepas. Tänk så nyttigt dessutom!


Nässlor och kers förvälls


En pajbit till middag gjord på ankägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0