Spännande innehåll

I dag var ytterligare en kursdag. Det började med att jag steg upp, åt frukost och så gick jag till bussen. Tyckte det var mörkare än dagen innan. Blev lite fundersam och kollade på mobilen. Jag tänkte åka med bussen kl 7 men på mobilen stod det 5:55. Kunde det vara sant? Jag gick tillbaka till huset och gick snabbt in för att kolla väggklockan där inne. Jo hon var inte ens sex. Väckarklockan hade ringt en timme för tidigt. Kul! Det blev att sätta sig i en fåtölj och läsa tills klockan blev mer rätt. Gillar verkligen inte att förlora en timmes sömn.
Kursdagen var toppen. Vilket spännande och intressant innehåll. Vi har gått igenom olika hormoner hur de aktiveras och vad de påverkar i kroppen. Insulin är ju extra intressant med tanke på alla som ligger i farozonen för diabetes 2. Hon som sitter bredvid mig är diabetiker och har kunnat sluta helt med insulinet sedan hon började äta LCHF. Det är helt fantastiskt. Hennes pappa blev också helt frisk från sin psoriasis efter några månader på kosten. På slutet av dagen har vi pratat om kolesterol och om hur viktigt det är för kroppen eftersom det ingår i så många livsviktiga processer. Vi lärde oss också mycket om fruktos som är sockret som ingår i frukt. Oj, oj vad mycket man inte visste. Funderar på hur socialstyrelsen kan rekommendera 5 frukter om dagen. Vill de att vi ska må dåligt?
Broccoli är en bra C-vitaminkälla

Trots så lite sömn så kände jag mig pigg och alert hela dagen och det har hållt i sig även nu på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0