En dålig rekommendation

Märkte något intressant idag när jag åt ett päron. Ni vet ju att livsmedelsverket rekommenderar oss att äta mycket frukt. Frukt innehåller ju mest socker i olika former så jag äter det inte så ofta. Det har blivit lite mer nu när trädgården är full men inte annars. I dag bestämde jag mig att prova ett päron från ett gammalt träd. Jag var inte hungrig och kände inget behov av mat men tänkte att det skulle vara gott med frukten. Jag mumsade i mig päronet och vet ni vad som hände? Det tog inte så lång stund så kände jag ett jättesug efter att äta och kände mig så hungrig. Det visar att mitt blodsocker hade höjts av sockret i frukten och när det började vända neråt så signalerade kroppens system genast hunger. Intressant eftersom jag vet att jag innan päronet verkligen inte var hungrig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0