Nu gäller det

I morgon är det dags för det stora provet. Jag har aldrig pluggat så mycket i hela mitt liv förut inför ett prov. Jag ska nu innan jag går och lägger mig repetera de frågor som inte sitter riktigt ännu. Det är märkligt att en del är så svåra att komma ihåg. Jag fick veta igår att läkare som utbildade sig förut endast läste 2 veckor näringfysiologi på hela sin utbildning. Det betyder att jag har ännu mer kunskap om detta område än vad de besitter. Ganska häftig.
Det är många svåra samband på processer som sker i kroppen vid olika tillstånd men nu börjar faktiskt bitarna falla på plats. Det är ju fördelen att det ställs stora krav på oss under utbildningen för man tvingas helt enkelt till att begripa.
I går lyssnade jag på Cahtrine Schuck. Hon har bl a varit med och skrivit Björn Ferrys LCHF-bok. Cathrine jobbar som kostrådgivare men hon har även kompletterat med en utbildning som psykoterapeut. Dessutom är hon även kock. Det var intressant när hon berättade om sina erfarenheter och gav tips.
Nu hoppas jag ni håller tummarna för mig under torsdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0