Hälsovinster

Nu har Anders och jag ätit LCHF-kosten i snart fem månader. Det mest spännande är att det med jämna mellanrum dyker upp nya hälsovinster. Det första som hände var att jag blev mycket piggare och sover djupare på nätterna. Jag som alltid varit så seg på morgonen innan kroppen kommit igång upplever nu att i samma stund som jag stiger upp så är energin på. Sedan blir man aldrig trött under den vakna tiden. Det har varit så tydligt när jag varit på alla kursdagar under våren. De andra sitter där efter lunch och kan knappt hålla sig vakna. Jag är lika pigg hela tiden.

Så är suget borta. När det är borta märker man hur jobbigt det var att ha det. Dessutom är jag mättare och det inträffar inte längre någon katastrof om en måltid blir några timmar försenad. En väldigt bra sak som dök upp för en månad sedan är att jag tycker hjärnan fungerar bättre, känner mig mer klartänkt helt enkelt.

Det sista jag upptäckte var när jag häromdagen stod dubbelvikt i rabatterna och grävde bort ogräs.  Förr fick jag så himla ont i ryggen blev stel och hade problem att böja mig tillräckligt. Helt plötsligt kommer jag längre ner och jag kan stå i den ställningen och jobba långa stunder utan att känna något i ryggen och jag blir inte ens trött. Det är helt fantastiskt. Jag undrar vilken nästa hälsovinst det blir som kommer dyka upp?

Både Anders och jag har dessutom gått ner 10 kg vardera i vikt genom denna metod som även kallas "njutmetoden".


Nyinköpt bok som jag nu ska fördjupa mig i. Den har fått bra kritik så det blir spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0