Kosten

Nu har jag snart ätit min nya kost i en vecka. Det känns inte så komplicerat. Pasta, potatis, ris och bröd är inte tillåtet så till köttet och fisken får man hitta på lite andra smaskiga grönsaksrätter i stället. I dag wokade vi vitkål skuren i strimlor och en strimlad morot i lite sesamolja. Därefter rörde man i en msk vinäger och en msk hounung. Det blev väldigt gott och så enkelt. Receptet finns i årets nya recepthäfte som alltid är en julklapp från Martina.

Det gäller att få i sig tillräckligt med fett också så idag festade vi på vispad grädde med lite hackad mörk choklad på. Grädde kan man äta mycket av men chodklad får bara bli en liten bit någon enstaka gång.



Jag har haft abstinens av kostomläggningen. Hemsk huvudvärk och kunnat dricka hur mycket vatten som helst. Efter tre dagar gick det över. Vågen visar lite mndre och framförallt så har jag blivit så himla pigg. Har varit förkyld och sovit dåligt men ändå så är jag inte trött.

Bra med lite extra ork för nu ska en stor tenta in på måndag och måndagen veckan därpå ska två rapporter in som sluttenta på kursen i Ledarskap och coaching.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0