Så kraftfullt

När jag hade ledarläger förra helgen jobbade vi en del med HAE (Horse Assisted Education). Tjejerna fick göra två övningar var. Vid den första övningen leder man hästen i grimskaftet och går en bestämd bana på ca 60 m. Därefter funderar man kring hur hästen speglat den som leder. När alla var klara fick var och en berätta vad övningen hade gett. Så här var kommentarerna:
- Man ser var och ens personliga egenskaper
- Har fått insikter
- Öppnat ögonen
- Förståelse för sig själv
- Inte tappa fokus vid stress
- Att reflektera över det som händer

Det är fantastiskt hur kraftfullt detta är och hur mycket det ger varje person som är med.


Teamövning hos min vän i Göteborg (bild från hennes hemsida)

I augusti tänker jag arrangera  ett vuxenridläger special i tre dagar där halva dagen används till övningar i personlig utveckling och den andra halvan till ridning. Eftersom det inte går att vara så många vid övningarna kommer det bara finnas sex platser på lägret. På köpet kommer man också få ett helt nytt förhållande till hästen. Det ska bli väldigt kul att arrangera det. Funderar lite på hur jag ska marknadsföra det eftersom det är lite annorlunda mot ett traditionellt vuxenridläger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0