Göteborgsbesök

I onsdags reste jag ner till Göteborg och träffade min kurskamrat Camilla. Jag fick bo hemma hos hennes familj i gästrummet. Kom ner framåt nio på kvällen så vi hann prata och umgås ett stund innan läggdags. Nästa dag var det kursdag. Det var fem personer som kom på kursen "Kommunikation".


Camilla på sin gård

Otroligt spännande att få vara med på annat håll och ta del av andras kursupplägg och tankegångar kring det här med HAE. De fem deltagarna kom från helt olika företag, de flesta från Göteborg men även en från Karlskoga. Efter lite teori var det dags för hästövningar. Det var väldigt trevliga hästar som deltog och det är lite extra häftigt när en person som aldrig tidigare vistats vid en häst får det att flyta så bra i övningarna. Det var en kvinna denna gång som fick hästen att enkelt och mjukt, avslappnat och harmoniskt att bara gå med i det hon ville. Vilken förmåga! Just harmonin och att det inte behövdes någon kraft var spännande att se. Eftersom det var en kommunikationskurs fick deltagarna också öva på att ge feedback till varandra där syftet var att den skulle hjälpa individen som tog emot den att växa.

På kvällen/natten efter kursen satt Camilla och jag och pratade och utbytte erfarenheter om dagen. Det var väldigt givande. Det blev inte många timmar sömn för klockan hann bli tre innan vi kom i säng. Nästa dag körde jag hem och när jag körde in på Rocklösa så var det bara att kasta sig in i vardagen igen. Fodra, göra kassar osv.
Nu längtar jag efter att dra i gång vårens HAE-kurser här på Rocklösa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0