Möte med handledare i HAE

Nu har jag träffat två tjejer som också gått samma utbildning som jag i Horse Assisted Education. Väldigt roligt att lära känna övriga som jobbar inom samma koncept. Kicki och Malin var här på Rocklösa och hälsade på. Eftersom vi handledare har väldigt olika bakgrund och olika förutsättningar så tror vi på ett samarbete mellan oss. Jag och några till har egna anläggningar andra har inte det utan måste hyra in sig någonstans. En del jobbar redan med utveckling i företag och andra inte. Ibland måste man vara fler handledare vid stora kurser och då är det också bra med etablerade kontakter.



Jag visade runt i lite på gården med betoning på Nergården eftersom det är där och på ridbanan deltagarna befinner sig. Sedan fikade vi och utbytte erfarenheter. Malin och Kicki har ingen egen anläggning så vi pratade lite om möjligheten att kunna vara på Rocklösa. Vi kommer fortsätta att hålla kontakten och fortsätta våra diskussioner.

Har också hunnit prata ett riktigt långsamtal med en av tjejerna som utbildade sig samtidigt som jag gjorde. Vi fick väldigt bra kontakt så vi brukar prata i telefon då och då. Vi bor långt ifrån varandra så det är mest praktiskt så. Vid våra samtal får man alltid en massa bra idéer och känner att man kan stämma av sina tankegångar.

Nu känner jag mig riktigt laddad inför det nya året och att få en massa nya lyriska, nöjda kunder som deltagit i någon av mina HAE-kurser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0