Dags för svampkorgen

Oj, nu börjar det bli jobbigt. Överallt är det svamp när man går runt i markerna och jag har inte vant mig vid att ta korgen med mig än. Det innebär att jag måste bära dem i händerna/famnen. Himla jobbigt och lätt att de går sönder. Inte får man med sig alla fynd heller.

För två dagar sedan kollade jag ett av mina ställen där det brukar växa guldkremlor. Inte de minsta tecken på att de var på gång. Gick förbi nu igen och där stod de stora och fina och tyvärr hade redan en del hunnit bli för gamla för att de skulle duga till mat.
Ett par fina fynd av kungschampinjon blev det också.


Kungschampinjonerna till väsnter och guldkremlorna är de röda svamparna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0