En riktig otursvecka

I fredags var jag ute till djuren extra tidigit för jag skulle på en nätverksfrukost på morgonen. I halvmörkret såg jag vita högar inne i fågelhägnet. Undrade vad det var och började ana det värsta. Där låg alla mina sju ankor döda eller svårt skadade. Räven hade lyckats ta sig förbi eltråden och varit inne hos dem. Rävar bitar alltid ihjäl alla. I det här fallet var alla fåglarna för tunga för den att ta med sig så den hade bitit av ett huvud. Det var det enda som blev rävens mat. Så himla tragiskt att förlora alla sina ankor på det här sättet.
 
Inte nog med det. Ett par dagar tidigare hittade jag två döda hönor. Det var höken som lyckats med sin jakt. Tragiskt nog var de två unghönor av årets kullar och de hade precis börjat lägga ägg.
Nu släpper jag inte ut hönsen om jag är borta och när jag är hemma vaktar jag noga. En gång till har höken varit här men då hörde jag tupparnas varningsläte och rusade ut och den flög genast sin väg.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0