Tuff lördag

Igår kväll flyttade vi ut getterna till beteshagen. Det gick bra och de var kvar i sin lilla hägnad i morse. Då fick de mat och så öppande jag så de kan gå ut och bekanta sig med omgivningarna. Tror de prövade sina vingar på eftermiddagen först. När jag hälsade på ville de följa efter mig så jag fick springa och gömma mig en stund innan jag kunde ta mig ut ur hagen.
 
Jag har just varit och hämtat min tidigare medhjälpare vid bussen. Hon ska följa med på lördagens gourmetvandring för att uppdatera sig och få en repetion. Hon guidar de ev grupper som vill att guidningen ska ske på engelska.
 
I morgon blir en hård dag. 16 personer kommer på gourmetvandring och under eftermiddagen får vi boendegäster både i Lillstugan och i ett rum i Nergården. Jag kommer få skynda mig att hälsa på dem så snart vandring och shopping i gårdsbutiken är avslutade.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0