Möte i Vårspiran

Förra året hette vårt evenemang i Gnestabygden "Kosläppet". I år kallar vi det för Vårspiran med Kosläppet. Den 7 maj har vi årets evenemang. Det innebär att det är mycket som ska göras nu. I dag hade vi styrelsemöte. Jag är ordförande men fick idag också vara sekreterare då det saknades en person. Jag gjorde faktiskt inga anteckningar för vi kom på mot slutet att det skulle vara bra med ett protokoll från vårt möte. Jag tog på mig uppgiften så när jag kommit hem och gjort lite annat på gården så satte jag mig och skrev protokollet. F o m nu ska jag alltid skriva dessa samma dag som mötet varit. Det var otroligt hur lätt det var att komma ihåg allt och få med det i handlingen. Så otroligt skönt också att inte behöva ha kvar uppgiften som ett tungt OK.
 
Nu i kväll hörde jag lite ljud utanför fönstret. Lät som en uggla så jag var tvungen att gå och ställa mig på trappen och lyssna. Det verkar som att kattugglan redan har fått sina ungar. Jag hörde en unge och mamman uppe vid gungan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0