Verkligen tur

Jag lyckades idag med det omöjliga. Eftersom vi om några veckor ska på bröllop var det hög tid att hitta något att ha på sig. Jag köpte tidigare en snygg jacka och ville gärna ha en klänning som skulle passa ihop. Var inställd på att jag troligtvis skulle få köpa tyg och sy men tänkte ändå att jag i alla fall skulle ta en titt i Gnesta eftersom det inte ligger så långt bort. I första affären var allt mönstrat och det passar inte med jackan som också är mönstrad. En roströd klänning var det som fanns och jag provade den ändå även om jag redan innan trodde den skulle vara för kort. Kan säga att den inte var bra på någon punkt när den väl kom på mig. För kort, lite slafsig och så såg jag tjock ut i den. I väg till nästa ställe och där hittade jad den perfekta. Man tror inte det är sant att både modellen, färgen, storleken och priset ska vara det rätta. Är verkligen supernöjd att jag åkte dit och letade. Nu blir nästa steg att bli lite brun på benen och så se vilka skor som kan passa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0