Värmeslag

Efter en härlig dag i skärgården under midsommaraftonen var vi tillbaka på gården sen kväll. Vi har boende gäster i tre hus så det är bra att vara på plats om någon undrar över något. De som har bott två nätter i Åstugan åkte hem idag efter att de varit ute på en roddtur med vår båt. Gästerna i de andra husen åker hem i morgon.
 
Den här dagen har varit alldeles för varm. Jag hade en del planer som jag skippade för det var helt olidligt att arbeta i solskenet. Jag satte i alla fall upp lite nya isolatorer där jag ska dra en tråd med el så att hästar och kalvar håller sig på rätt sida. Som belöning under arbetet hittade jag en massa smultron. Sedan fick det bli resten av dagen under ett parasoll.
 
Många fina guldbaggar satt i en plymspirea på skärgårdstomten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0