Superlunchen

I dag har det regnat hela dagen. Mycket efterlängtat då det var länge sedan. Det allra bästa är att jag igår kväll fick mitt hösilage balat. Känslan att man fått in vinterfodret med kanonväder är härlig. Egentligen skulle gärdet balas i dag på eftermiddagen men då han som kör maskinen hade en ledig kväll och hade kollat upp väderutsikterna så bestämde vi att han skulle komma under onsdagskvällen i stället. Lyckträff! Med blåst och sol så torkade det hela på ett dygn. Det var nytt rekord för oss.
 
Varje år avslutar vi i styrelsen för Vårspiran med Kosläppet vårt arbete med att åka iväg och äta en lunch någonstans. Jag hade fått tips om dagens ställe och det var verkligen en höjdare. Ett mindre ställe vackert placerat vid en sjö. Mycket god mat och trevligt omhändertagande gjorde dagen perfekt. Första gången jag träffat på ett ställe där man blir erbjuden flera olika sorters kaffe med olika smaker att välja på. Det var verkligen det där lilla extra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0