Djurpyssel

Det här har verkligen varit en vecka då jag lagt mycket tid på djur. Sjuk kossa, kalv som ska ha flaska titt som tätt och så grannens djur. Nu när jag har korna inne i boxar måste jag mocka varje dag och jag kan konstatera att de är ena riktiga grisar. Det blir mycket att köra ut och det går åt massor med halm. Framförallt blir det väldigt blött av allt de kissar. Min sjuka ko har försiktigt börja äta lite. Nu håller jag tummarna för att det ska fortsätta åt rätt håll. Det märks att hon är stolt över sin kalv. Han har idag fått sina nummerbrickor i öronen. Det gick mycket bättre än vi trodde. Inte ett knyst och ingen reaktion när den gick genom örat. Skönt att det verkade vara smärtfritt. Kalven är ju den första för oss så han har nummer 0001 och är nu döpt till Ettan.
 
På eftermiddagen när jag matade Ettan kom våra inbokade cykelgäster. De hade bokat ett rum i Nergården och i morgon ska de ha frukost innan de cyklar vidare.
 
Ettan är så fint tecknad med bruna prickar och bruna öron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0