Paus

Nu var det ett tag sedan det blev ett inlägg här på bloggen. Först var jag borta några dagar och sedan så kände jag att de första dagarna inte var så spännande att skriva om. Det fick helt enkelt bli en liten paus.
 
Sist jag skrev var det vinter och kallt. Nu har all snö försvunnit och det är vårtemperaturer. Det första jag fick göra när jag kom hem var att göra rent i hönshuset. När det är kallt går det inte att få bort spillningen och det håller sig torrt och fint där inne. Så fort plusgraderna kom så blev halmen fuktig och inget var torrt längre. Det blir då dålig lukt så det gäller att få bort allt och fylla på med lite spån under sittpinnarna och halm på golvet.
 
Igår tittade höken förbi och försökte ta min lilla tupp. I dag har jag inte sett den men däremot var sparvhöken här och satt i buskarna. Det hörs på tupparna att det är ovälkommet besök. De låter fruktansvärt mycket när duvhöken anfaller och lite mindre när sparvhöken är här. De gillar den inte men vet nog att den är för liten för att vara en fara för dem när de är vuxna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0