De vilda djuren

Vi har blivit extensiva hjortuppfödare. Redan i somras gick en hind ute på Trollberget med sin kalv. Det verkar som de stannat på Rocklösa för ibland ser vi dem på gärdena. Nu har de även hittat till ensilagebalen och de uppmätta foderkassarna. Det gör inget om de äter lite på balen men jag gillar inte när de rör runt i mina kassar för hälften hamnar utanför. Annars är det trevligt att de är här.
 
Vi har även en rolig koltrast på besök. Jag kunder inte förstå varför han dröjde sig kvar så länge vid fågelbordet varenda dag. Han kommer tidigt på morgonen och så är han där hela dagen och äter frön och äpplen som jag lägger ut. Igår såg jag ytterligare en som ville vara vid fröna men då blev han bortjagad av "våran". Jag listade då ut att han tycker det är hans revir och för att vakta det så måste han sitta kvar där under hela dagen till långt in mot kvällen. Det ser så kallt ut för han är som en svart boll. Fötterna drar han in i fjäderdräkten och värmer så han ligger på magen
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0