Äntligen regn

Äntligen kom det rejält med regn. Jag hörde hur det dundrade på taket på natten och sedan har hela den här dagen varit perfekt för växtligheten. Ingen blåst, mulet, fuktigt och ett mycket lätt regn tidvis. Nu borde allt väckas till liv igen. Bra om det kommer mycket svamp till kurserna i höst och att alla beten växer till sig ordentligt så att djuren kan gå ute länge under hösten.
 
I morse var barnen från familjerna i Nergården med och matade kalvarna. Det är en populär sysselsättning bland våra gäster. Det är perfekt att ha något djur som kräver lite mer pyssel.
 
I dag har jag jobbat med att ta fram ett A5- papper med våra höjdpunkter. Det första blir på höstens aktiviteter men sedan har jag tänkt att det ska vara ett som gäller för det viktigaste som händer under hela kommande år. Jag har också jobbat lite med att ta fram ett nytt visitkort. Ska bolla mina idéer med mentorn nästa gång vi ses.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0