Bankkund

För några månader sedan läste jag en artikel om att plusgirot skulle upphöra för privatkunder. Jag har använt mitt konto för de som ska betala in pengar till kurser och liknande i alla år här på Rocklösa och även innan dess. Eftersom det ska upphöra satte jag mig idag vid telefonen för att prata med Nordea om vad det fanns för andra alternativ mm. Jag försökte ringa till Strängnäskontoret som är närmast men tji, det går inte. Det är ett telefonnummer som gäller för hela landet och så hamnar man hos någon som inte kan svara på ens frågor. Det var telefonkö på 25 minuter för att komma fram. Jag har blivit lite klokare men inte mycket och skulle behöva ringa ytterligare ett nummer för mer infomation. Strängnäskontoret kunde jag inte heller komma fram till utan han har skickat ett mejl till dem och sedan kommer jag bli uppringd någon gång när de får lust.
 
Man undrar om den här banken vill ha några kunder?
Tror ni man kan skicka en räkning på förlorad arbetstid när man sitter i telefonkön?

Kommentarer
Postat av: Viola Olander

Tyvärr stämmer det här med min erfarenhet av Nordea. Men mitt förslag är att om du vill fortsätta att vara kund hos Nordea så avslutar du pg och öppnar ett bankgiro i stället. I dag kan man göra alla typer av gireringar via bankgiro. Nästa förslag är... Byt bank!

2015-09-19 @ 21:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0