Turismföreläsning

Redan kl 9.00 i morse var jag i Nyköping för att vara med på ett seminarium om den tyska resemarknaden. Hit till Sverige kommer det ju väldigt många från Tyskland. Vi fick lyssna på fem olika föredrag fram till lunchen. Det var en blandad kompott med exempel på vad som skiljer tyskar från svenskar, hur man tänker och utvecklar sin verksamhet, hur vår turistorganisation arbetar, om film som lockar turister och så hur viktigt det det är med att vara digital.
 
Jag fick en del tips och det skapades tankar av de olika föreläsarna.
 
Efter seminariet skyndade jag mig hem och släppte ut hönsen. Eftersom höken var här och hälsade på häromdagen så vill jag bara ha dem ute när jag är hemma och har koll. Höken brukar ge sig efter några dagar och jaga på annat håll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0