Nöjd med helgen

Ibland känner man sig så otroligt nöjd med en helg. Det här var en sådan. På lördagen träffade vi gamla goda vänner som vi inte sett på ett tag. Jag och min vännina gjorde en rejäl tur i skogen för att plocka svamp. Senare på kvällen åt vi en riktigt god trerätters-middag. Allra bäst blev killingsteken. Det var premiär för att prova den styckningsdetaljen. Hittade ett tips på nätet och det visade sig ge perfekt resultat. Med killing får man tänka lite annorlunda då det är total avsaknad av fett i köttet.
 
Nu under söndagen har vi hunnit göra en del som funnits med på göralistan länge. Vilken känsla det är när det är klart. Anders hjälpte mig också att plocka äpplen vid pumphuset. Otroliga mängder och nu står allt inställt i stallet. Förra året höll de ända till april.
 
Vi avslutade dagen med en liten fisketur. Det blev en fin abborre. När vi återvände till gården hörde vi ett hemskt liv från hönsen och det visade sig att höken var på besök. Två skadade hönor som nu vilar upp sig i stallet. Jag hoppas de är i hyggligt skick så att de kan återgå till gruppen i morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0