Höstpyssel

I dag hade jag tänkt att jag skulle göra rent och fint på den grusade planen utanför lösdriften där hästarna ska gå i vinter. Jag lastade kärran full men sedan kom jag inte längre då jag inte lyckades få igång traktorn som skulle dra den. Det blev ändå en bra dag för jag röjde bort en massa gammal spill från vinterns balar utanför hagen och putsade med röjsågen.
 
Jag har också gjort färdigt ytterdörren på Nergården. Oj, vilken skillnad. Nu är den härligt blå igen.
 
I grannens skog såg jag tidigare en massa plantor av ask. Jag har frågat om jag fick gräva upp en som jag tänkte sätta nere vid Nergården. Eftersom det säkert står 100 stycken där så var det inget problem. Sent på eftermiddagen kom jag på att jag skulle ta mig dit och det var verkligen i grevens tid. Löven hade börjat falla av och då är det inte lätt att veta om man tar rätt. Jag hittade en "säker" och nu är den omplanterad utanför Nergården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0