En härlig dag

Vilka fina höstdagar vi har. Nu har färgerna kommit. Det känns senare än vanligt. Det bästa är också att det är vindstilla. Sjön blir så vacker när omgivningarna speglar sig i den.
 
I går gick en länk sönder på vår gödselsprätt så direkt efter frukost åkte jag i väg till Maskincenter i Sparreholm. Där köper jag även foder till hönsen. De hade tyvärr ingen länk i lager utan gjorde en beställning så på tisdag kan jag åka och hämta nya.
 
På hemvägen stannade jag vid grannens gård. Hon höll på och mata sina djur så jag hängde på och kikade på hönsen och vaktlarna. Sedan blev jag bjuden på kaffe och det intog vi sittandes på bryggan nere vid deras lilla konstsjö.
 
Även en av deras katter gjorde oss sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0