Höstrusk

Våra boendegäster ville ha frukost redan halv åtta i morse. Det var kolmörkt när jag gick ner till Nergården för att förbereda. Till halv åtta hade det ljusnat en del men jag såg att de hade ficklampa när de kom. Vi som bor på landet är vana vid mörker och finns det det minsta ljus så orienterar vi oss lätt. Det är lätt att glömma att stadsbor är vana vid något annat och reagerar mycket på hur mörkt det kan vara.
 
Gästerna hade sovit gott och ovanligt länge. De nämnde hur tyst det är på Rocklösa. Efter en rejäl frukost tog det sig sedan an den lite regniga dagen.
 
Anders och jag snickrade lite på bryggan men hade problem med att ta oss ut för att lägga till en ny del. Vattnet i sjön är så högt så stövlarna räcker inte till. I morgon får det bli några gamla trasiga som får bli vattenfyllda under den tid det tar för oss att fixa det sista innan vintern kommer på riktigt.
 
På eftermiddagen gick jag iväg och plockade lite adventsmossa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0