Äntligen

Nu har jag äntligen kunnat stryka den sista omgången färg på den pelare och knutar som jag hade påbörjat på Nergården. Dagarna innan har varit så fuktiga och daggen har liksom aldrig torkat upp. Tänkte att det var bäst att avstå då. I morse när jag klev ut var det en helt anna känsla så efter lite arbete vid telefonen på förmiddagen blev det sedan målning.
 
Jag hade stor lust att efter det gå en runda i skogen men eftersom det snart är dags för momsdeklarationen så tog jag mig i kragen och gick i stället in och började jobba med bokföringen. Eftersom jag inte såg Idol förra fredagen så satte jag på programmet på datorn. Inte alls dumt att lyssna på de duktiga deltagarna under arbetet. På det sättet gick det ovanligt lätt.
 
Under dagen var även höken på besök. Jag hörde skriken från hönsen när jag drack förmiddagskaffe. Då gäller det att springa fort. Hoppar i utetofflor som går snabbt och rusar ner. Någon jacka hinner man inte ta på sig. Den här gången fick höken bara loss en del fjädrar på en av hönorna. Nu tycker jag han kan sluta komma. Börjar bli lite trött på det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0