Vi blir med getter

Jag har beställt 6 stycken bockkillingar. De kommer snart födas och efter ca 6 veckor vänjs de av från sina mammor och sedan är det dags att flytta till Rocklösa. Jag var på kurs i vintras och lärde mig under en hel dag en massa om att ha getter. Det jag fastnade för var att de är superduktiga slyröjare. De fullständigt dyrkar löv och tunnare kvistar. Vi har massor av arbete för dem. Deras första projekt ska bli Trollbergshagen så de kommande veckorna ska jag bygga ett rymningssäkert elstaket. Getter är ju kända för att vara svåra att hålla inne. I höst blir det killingkött. Vi tar redan nu emot beställningar på detta exklusiva kött.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0