En kylig marknad

Genom en vän fick jag reda på att det skulle vara marknad i Strängnäs  under fredagen. Arrangören godkände att jag deltog så i morse for jag i väg med bilen lastad med bord, varor och reklam. Först hade jag bara tänkt att stå och marknadsföra mina gourmetvandringar men sedan bestämde jag mig för att ta med några fårskinn, ankägg och så lite annat från butiken.
 
Det var en ruskigt blåsig plats och det var verkligen svinkallt. Som tur var hade jag tagit på mig långkalsonger. Trots tjock tröja och vindtät jacka var det riktigt kallt så mesta tiden hade jag ett fårskinn över axlarna. Från början kom det några regnstänk men sedan höll det uppe.
 
Strängnäsborna var svårflörtade så affärerna gick så där. Däremot var det fler som verkade seriöst intresserade av gourmetvandringarna och det var ju huvudsyftet med dagen. Marknaden skulle hålla på till sex på kvällen men fem hade jag packat bilen och åkte hemåt. På slutet var det nästan inga kunder i farten.
 
Efter att jag tömt bilen och matat djuren väntade ett riktigt varmt kök där vedspisen var i full gång. Skönt att komma in och få värma sig ordentligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0