Återbesök

I dag har jag varit iväg och hämtat bröd till gourmetvandringarna på ett bageri. I morgon bär det av åt ett annat håll då jag ska hämta resten av det jag behöver.
 
Eftersom jag passerade Åkers styckebruk på min resa idag stannade jag till hos våra f d grannar. Innan vi flyttade till Rocklösa hann vi bo 16 år i Åker. Jag hade tur att att de var hemma för jag bara chansade. Blev bjuden på kaffe och det var som i forna dagar att sitta på deras terass och blicka ut över den vackra trädgården.
 
Vi har även fått tillökning här på Rocklösa under dagen. Jag hade en höna som slutade ruva på sina ägg och de la jag i kläckaren. I dag har det kommit fem kycklingar. En annan höna startade samtidigt med sina ägg och hennes kläcks nu så hon får ta emot de från kläckaren. Får hoppas på att det inte blir alltför många. Fast jag hade faktiskt en dvärghöna en gång för länge sedan som hade försvunnit. En vacker dag dök hon upp med 23 kycklingar. Fattar inte hur hon kunde bre ut sig så mycket så att äggen fick plats under henne.
 
Dagens förstfödda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0