Vilken morgon

Efter en lite kallare natt så var det så här vackert när jag vaknade på morgonen.
 
 
 
Anders har några semesterdagar kvar som måste tas ut före denna månads slut så i dag var han hemma. Vi gjorde färdig all ved som låg i en lösdrift. Nu är den kapad och kluven. Sedan flyttade vi upp kapen till vedboden och så körde vi ett litet pass där. Jag står och kapar och Anders klyver björkved. Björken fick från några grannar en bit bort som inte kunde ta rätt på den. Nu har vi siktet inställt på att göra klart allt den som ligger och väntar utanför vedboden den här helgen. Lyckas vi så är det nog första gången som vi har så mycket klart så här tidigt på året.
 
Jag jobbade också lite vid telefonen under dagen. Det är ju en vardag så det gäller att passa på. Just nu är jag inne i period då det bara ramlar spännande saker över mig. Bl a fick jag en förfrågan om att hålle en föreläsning om ätligt i naturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0