På tur

I dag bar det iväg till Nyköping. Sörmlands turistutveckling hade bjudit in för att berätta om vad de tagit med sig från en stor resemässa i Berlin. Intressant möte  och faktiskt med en del nya ansikten. När vi alla skingrades så levererade jag lite äggbeställningar till några i personalen. Jag tog fram en liten etikett igår som jag klistrat på kartongerna. Där står det lite om hur bra våra hönor har det och att det då blir extra goda ägg.
 
Sedan bar det iväg till centrum av Nyköping. Hittade faktiskt en parkeringsplats direkt vilket inte alltid är så lätt i den staden. Jag hade bokat in ett möte med en producent och när jag återvände till bilen hade jag en kasse full med underabara ätliga produkter med mig hem. Nu ska det provsmakas och bedömas. Det blir spännande. Ett par saker har jag redan hunnit testa.
 
Jag tog en bunt broschyrer om gourmetvandringen och gick bort till stadens turistbyrå. Bra att få det gjort innan säsongen startar. På väg dit passerade jag en bokhandel som skyltade med 50 % på bokreapriserna. Var tvungen att gå in och titta. Hittade en djurbok och en om LCHF-bak. Fynd till extra bra pris.
 
Hemma på Rocklösa igen så tog jag senare på eftermiddagen en promenad runt ägorna. Jag hörde tofsvipan och sedan dök även tranan upp. Härliga vårtecken båda två.
 
Tofsvipa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0