Utflyttade

I dag har vi flyttat ut vår killingar från stallet. De är nu installerade i en liten, liten hage gjord av lastpallar. Flyttningen gick mycket bra. Vi tog dem i en låda byggd på lastpall. Jag ställde in lite kraftfoder och det gjorde att de alla gick in direkt. Anders hade monterat hjul på lådan så vi kunde köra den genom stallet och sedan vidare på traktorns pallgafflar. Väl framme öppnade vi så att de själva kunde välja när de skulle hoppa ut och börja bekanta sig med den nya omgivningen.
 
Några timmar senare gick jag ut med kvällens kraftfoder och vall som jag slagit. Våra tyska gäster följde också med. Killingarna skyndade sig genast att äta och var inte alls så rädda fast vi stod intill och pratade. I morgon ska jag ta kort på dem så ni får se hur de ser ut. Jag kommer även börja öppna ena sidan på hagen så att de kan börja äta utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0