Ljusa kvällar

Våra gäster som kommer från Tyskland och Österrike kommenterar oftast hur ljusa kvällar och nätter vi har. När jag frågade om de sovit gott svarade en av gästerna att det var svårt att sova för det var så ljust.  Då finns det ändå rullgardin för alla fönster. Fast de verkar älska vårt ljus. Det är lätt att glömma hur många fantastiska saker vi har att erbjuda turisten och vad som är unikt just här. Långa ljusa kvällar är t o m något vi själva njuter mycket av.
 
På lördag får vi nya gäster i Nergården. I morgon måste jag ta mig i kragen och städa färdigt så det inte blir i sista sekund. Jag köpte nya sänglampor till ett rum som vi ska sätta upp. Det kommer bli snyggt. Jag hoppas det blir uppehållsväder ett par dagar så jag även hinner rensa ogräs där nere och klippa gräset runt huset.
 
Våra gäster vi har denna vecka i Lillstugan är så trevliga. Jag har pratat ganska mycket med dem. De gillar att veta vad det heter på svenska så lexikon i mobilen används flitigt för att vi ska förstå varandra. Det skrattade gott åt att vi har bara en bokstav i ordet å. Det var tydligen märkligt. Deras dotter gillar också att klappa våra katter och gosa med dem men de tycker att de har omöjliga namn att säga. Busen är värst.
 
Busen på promenad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0