Kärt besök

I går plockade jag min korg full med svamp. Alla stensoppar och några kremlor gav jag till mina boendegäster. Den ena familjen träffade jag idag och de sa att svampen var jättegod.
 
I går kom också sonen med det äldsta barnbarnet på besök. De är här i några dagar så nu gäller det att njuta och utnyttja varje sekund till umgänge. I dag var vi först och plockade smultron Hans och jag och sedan bar det iväg till blåbärstuvorna. På hemvägen blev hans ben väldigt trötta så det blev vila på en sten medan farmor gick runt och letade efter fler röda läckerheter. Efter det plockade vi röda vinbär. Mina föräldrar skulle komma och hälsa på så vi gjorde en tårta till fikat. På kvällen åt vi supergod kokt gädda med stekta kantareller, smörsås och blomkål/broccoli-mos. Fisken var så otroligt god. Tack till vårt par från Schweiz som gav oss den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0