Betesputs

Vi börjar bli väldigt förtjusta i våra små getter. Numera går de gärna ihop med vår flock på fyra hästar. De verkar känna sig tryggare med de stora kompisarna. Getterna gör också många utflykter här på gården. Varje kväll dyker de upp i trädgården. Löv från fruktträden är vansinnigt gott. I dag testade de trappan upp på verandan och utetrappan ner i källaren.
 
Egentligen skulle vi ha haft främmande idag men de blev sjuka. Vi avbröt våra matförberedelser och i stället putsade jag av en av hagarna. Det var bitvis en skumpig färd där vildsvinen varit framme och bökat upp jorden. När jag ändå var igång putsade jag även i en av lösdriftarna. Det blev så snyggt överallt. I lösdriften blir det ju mycket ogräs och det är skönt att slå av och slippa se.
 
Kvällen avslutades med en smultronrunda. Oj, oj, oj vad mycket det är i år. Jag går en bit och efter ett tag orkar jag helt enkelt inte fler. Jag var på ett nytt område idag och de var bamsestora.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0