Historiska dagar

Jag har varit på medlemsträff i Swedish Welcome. Swedish Welcome är ett certifieringssystem här i Sverige för den som turistar. Boenden, upplevelser, muséer och många andra är med. De jobbar med "bättre gästupplevelser och hållbar utveckling", De anordnade sin allra första medlemsträff för alla i Sverige nere i Vadstena och jag var där. Två dagar med massor av upplevelser, föreläsningar, god mat och boende på Klosterhotellet. I Vadstena är det mycket historia så jag var med på en guidning av slottet. En oerhört skicklig guide som fick till det där lilla extra. Kl tio på kvällen avslutade vi dagen med en orgelkonsert i kyrkan. Ett perfekt avslut på en bra dag.
 
I dag fick vi vara med på flera av de upplevelser som de har att erbjuda i Östergötland. Vi började vid Tåkern och deras Naturrum. Lite naturvandring med guide, fågelmärkning och film innan vi åkte vidare. I tre olika grupper blev vi därefter guidade på olika ställen. Jag var med vid en klosterruin och vi alla pulsade runt i snön och föreställde oss rummen i byggnaderna och fick en massa historiska kunskaper. Den vandringen och den på slottet återupplivade verkligen en massa minnen från skoltiden och nu som vuxen är det ju så mycket roligare att lyssna och lära.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0